miere alebo hmotnosti a zodpovedá najmä účelu, ktorý predávajúci pre použitie veci uvádza alebo sa pre túto záležitosť zvyčajne používa. Ak vec pri prevzatí kupujúcim nie je v súlade s kúpnou zmluvou (ďalej len "konflikt s kúpnou zmluvou"), má kupujúci právo, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu prípad uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, podľa požiadavku kupujúceho buď výmenou alebo opravou. Ak nie je takýto postup možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny alebo odstúpiť od zmluvy. To neplatí,ak kupujúci pred prijatím veci o konflikte s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil. Konflikt s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví počas šiestich (6)
mesiacov od dátumu prijatia tovaru, sa považuje za rozpor existujúci už pri jej prevzatí, ak to nie je v rozpore s povahou veci alebo ak sa nepreukáže inak. Ak nejde o veci, ktoré sa rýchlo kazia alebo o veci použité,zodpovedá predávajúci za vady, ktoré sa vyskytujú ako rozpor s kúpnou zmluvou po prevzatí veci v záručnej lehote (záručný list).
Práva kupujúceho vyplývajúce zo zodpovednosti predávajúceho za vady, vrátane záručnej zodpovednosti predávajúceho, uplatňuje kupujúci u predávajúceho.
Všetky reklamácie kupujúci uplatňuje voči predávajúcemu na adrese:
Lekáreň ROVNINY, Cihelni 295/42, Hlučín 748 01,ČR.
Na urýchlenie reklamácie je možné oznámiť chybu aj telefonicky na+420 046 512 595 alebo e-mail: reklamace@best-lekarna.cz .
V prípade doručenia objednaného tovaru prostredníctvom jedného zo zmluvných dopravcov predávajúceho, odporúčame kupujúcemu skontrolovať, či je tovar bez závad spôsobených prepravou tovaru. Ak áno, je vhodné spísať s dopravcom zápis o škode a neprevziať tovar. Ak by takáto situácia nastala, odporúčame, aby kupujúci ihneď informoval o tejto skutočnosti aj predávajúceho. Kupujúci je povinný oznámiť predávajúcemu vady bez zbytočného odkladu po ich objavení. Pre reklamáciu odporúčame nasledujúci postup: Písomné oznámenie o vadách uplatňuje kupujúci na adresu: LEKÁREŇ ROVNINY, Cihelní 295/42, Hlučín 748 01,ČR . Na urýchlenie je možné oznámiť reklamáciu aj telefonicky na +420 595 046 512 alebo e-mail : reklamace@best-lekarna.cz. Na urýchlenie reklamácie je vhodné na oznámenie o závadách uviesť číslo faktúry, popis vady, alebo presné určenie, ako sa prejavuje, počet chybných kusov s uvedením čísla výrobku,príp. ďalšie údaje popisujúce vadu reklamovaného výrobku. Záručná doba začína plynúť odo dňa, kedy kupujúci prevzal tovar. Záručná doba je 24 mesiacov, ak nie na predanej veci, jej obale, návode alebo záručnom liste uvedené inak. Záručná doba pre lieky, potravinové doplnky a iné výrobky, ktoré podliehajú skaze, je umiestnená priamo na výrobku (dátum expirácie). Záručná doba pre kozmetické výrobky je zvyčajne 6 mesiacov od otvorenia výrobku (pokiaľ to nie je uvedené na obale inak). Ak dátum ukončenia platnosti objednaného tovaru v deň dodania tovaru je menej ako 3 mesiace a zákazník o tom nebude pred expedíciou tovaru informovaný,bude tovar na náklady predávajúceho vymenený (ak o to zákazník požiada písomne, telefonicky alebo e-mailom).
Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa jej doručenia, prípadne odo dňa odovzdania reklamovaného tovaru. Reklamačný protokol a informácie o spracovaní reklamácie budú poskytnuté (písomne alebo e-mailom) zákazníkovi do 30 dní od prijatia reklamovaného tovaru. Pre posúdenie, či reklamácia bola uplatnená v súlade s vyššie uvedenou dobou, je rozhodujúci dátum podacej pečiatky doporučeného listu, v ktorom bola reklamácia uplatnená. V závislosti na druhu závad a na povahe tovaru, v súlade s predpismi platnými v Českej republike, bude oprávnená reklamácia riešená opravou, výmenou alebo vrátením zaplatenej kúpnej ceny. Predávajúci nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúce z prevádzky produktov, funkčných vlastností a škôd vyplývajúcich z neodborného používania produktu, rovnako ako škôd spôsobených vonkajšími udalosťami a nesprávnym zaobchádzaním. Na závady tohto pôvodu sa nevzťahuje ani poskytnutá záruka. V prípade oprávnenej reklamácie má zákazník právo na náhradu poštovného v potrebnej výške.
Poštovné zásielky s vymeneným tovarom a tovarom po uplatnení reklamácie hradí predávajúci. V prípade neoprávnenej reklamácie klient nemá nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavovaním reklamácie.